One uf us

Nu ska jag äntligen berätta om vad som hänt den lite dryga veckan som jag varit här. Ni som känner mig väl förstår nog att jag är alldeles för lat för att beskriva allt så istället kommer en lista med saker som hänt, väldigt sammanfattat!

Jag har:
- Fyllt 18 utan att kunna fira det med krogen
- Sett min första baseball game. Där jag även fick en poster med random b-spelares autografer plus blev tvingad to run the bases. Självklart vann jag över småbarnen jag tävlade mot!
- För en gång skull känt mig duktig på Nintendo 64 då jag varken var sämst på Super Smash Bros eller Mario Cart.
- Vart på musikal - Camp Rock - med Lori och Gandma'
- Chillat galet i poolen
- Fixat mobil - Iphone - och ett nummer. Så är nu stolt ägare av ett amerikanskt mobilnummer!
- Vart på Loncoln museum
- Tränat Cross Country utan att dö
- Vart på rundtur i skolan, fått en skåp och valt ämnen! De har väldigt konstiga scheman här, 7 lektioner per dag som är typ 40 minuter sen 4 minuter rast emellan. Denna terminen läser jag iaf Study Hall, Fotografi, Engelska, Amerikansk historia, Psykologi, Adult Living och Fittnes P.E. Och efter varje skoldag är det Cross Country träning i 1-2 timmar.
- Ätit pizza tre dagar i rad
- Shoppat kläder jag aldrig skulle köpt i Sverige
- Blivit hotad av Jeff att han ska bränna upp mina Converse
- Fått många klagomål över min mat. Bland annat att jag häller upp mjölk före flingorna och att jag äter makaroner och ketchup...
- Vart på Illinois State Fare. Meningen med den är mest att äta, och friterat ska det vara.
- Ätit friterad Kool-Aid
- Friterad Oero
- Friterad ost
- Friterad korv, aka corndog
- Friterad Alligator. Bad ass jag vet!!
- Tackat nej till bland annat friterade räkor, donuts och Brownies
- Pratat lite för mycket ironi med min värdbror
- Svettats i över 30 grader värme och frusit inomhus på grund av AC....
- Hittat en tv-kanal som visar Beverly Hills, OC och One Tree Hill hela dagarana!
- Upptäckt att alla här har antingen perfekta tänder eller räls
- Inte sett en enda som har hjälm när den åker motocykel, dock ett antal utan
- Åkt på vägar, nästan varenda en av dem, som är guppiga och inte i närheten av så jämna som i Sverige
- Insett att allt ser annorlunda ut. Byggnaderna, skyltarna och allt annat.



Ja det är väl ganska sammanfattat vad som hänt mig de senaste dagarna! 24-27 augusti åker vi till New Orleans när jag ska bo på College Campus medan gamlingarna bor på hotell! Vet inte vad vi ska göra där för det är tydligen en hemlighet. Men kommer få äta massor av Sea food iaf...
Har också fått reda på att min organisation ordnar resor, bland annat till Hawaii!! Så har jag råd ska jag åka på den någon gång i vår!!

Det verkar också vara väldigt mycket girl drama här vilket jag ska försöka undvika så mycket som möjligt.. Just nu känns det dock inte som att framtiden är så ljus på den punken. But time will tell och i övermorgon börjar skolan!

Har vart ifrån alla där hemma i två veckor nu.. Det känns som jag har varit här i en evighet samtidigt som tiden har gått så fort. Väldigt svårt att förklara.. Det är iaf mindre än 300 dagar kvar, hur ska jag hinna med allt? Aja, det löser sig nog...

Hoppas ni har det underbart hemma i Sverige/i Alanya/på Aya Napa för jag lever livet på andra sidan Atlanten. Trivs jättebra hos min värdfamilj och har börjat att få lite vänner! Mer kommer väl med tiden, hoppas jag iaf...

Nu ska jag göra i ordning mig och sedan slå en pling till Gina för se vart dagen bär innan det blir Cross Country ikväll med tyngdlyftning!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har redan börjat märka att du skriver väldigt mycket på engelska. Och vafan innebär Adult Living? Och varför skulle han bränna dina skor? Och kan det bli mer drama än i Tranås?...

2011-08-16 @ 21:11:48
Postat av: Jenny

Fan vad kul!

Verkar som om du har det skitbra :D

Hur går det med Engelskan? Speaking like a native already?

2011-08-17 @ 11:03:05
Postat av: rille

Hello! Fan vad uppfrıskande att ga ın pa bloggen och antlıgen se ett nytt ınlagg! Du verkar ha det sa javla bra!!ahh,,,det ar sa hımla manga detaljer jag vıll fa reda pa.... men sıtter just nu pa ett sunkıgt ınternetcafe omrıngad av massa turkar,sa mına fragor far vanta...du laser mın duvetvad va?? ;) KRAM! :D

2011-08-17 @ 16:53:09
Postat av: Julia Larsson

ÅHHHHHH Nellie min älskade. Skrattade i princip av varenda mening du skrev. Lite bubblig i magen vart jag sådär. Är så jävla glad för din skull. Det är obeskrivligt. och HAHA, jag misstänker att det är Klara Bengtson som har lagt den anonyma kommentaren, kan för sjutton höra hur hon säger "Och vafan innebär Adult living?"



Lycka till med skolan sen Nellie.

Jag hade tydligen fått rättskunskap på mitt schema, vafan Jan - tänkte jag då? TÄNKER INTE GÅ PÅ NÅGRA UTAV HANS LEKTIONER MER! JAG ÄR FRRRRIIIIIIIIIIIII <3



Imorse tänkte jag på när vi hade gått av tåget från stockholm i mjölby, och vi skrattade så galet åt en massa internt. Då började jag asgarva och pappa tittade konstigt på mig. Bara så du vet.

Oj, vilken lång kommentar.

Saknar dig.

Pussochkramskummmmmmmbanan

2011-08-19 @ 15:35:52
URL: http://jylias.blogg.se/
Postat av: fridaj

- Hittat en tv-kanal som visar Beverly Hills, OC och One Tree Hill hela dagarana! VILKEN???? BJUU på kanalen :D!!

- Upptäckt att alla här har antingen perfekta tänder eller räls, hahaha det har jag också tänkt på

2011-08-20 @ 22:54:41
URL: http://fridajnsn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0