5 down 5 to go

Kan inte fatta att det redan har gått 5 månader! Idag har jag varit här i 5 månader! Av 10! Dock är jag här lite längre än 10 månader jag har inte varit här hälften förrän onsdag. Dock är ju det inte speciellt längt kvar. Känns ju helt sjukt att jag redan har varit här hälften av tiden! Det har gått så otroligt fort och jag tror att denna halvan kommer gå ännu fortare. Får se till att ta vara på tiden så mycket jag kan medan jag är här och njuta.
Något jag verkligen ska göra på Hawaii! Är sjukt taggad! Har redan köpt lite sommarkläder som jag ska bära med stolthet! Det är ungefär 85 dagar kvar! Kanske låter mycket med är så otroligt pepp!

På tal om kläder så är jag ju nyss hemkommen från Mall of America, USAs största köpcentrum med en amusement park in the middle! Helt galet!

Här kan ni se en del av den och kanske få en uppfattning om hur stor den var.

Hann dock inte åka några karuseller, vi skulle vart där hela lördagen också. Men min värdmamma blev sjuk och det skulle börja snöa(amerikanare har inte dubbdäck) så det bar hem istället på lördagsmorgonen. Lite tråkigt att jag inte fick uppleva hela köpcentrumet, men det är ju mer värt än att köra på isiga vägar och kanske råka ut för en olycka eller liknande.
Vi var i alla fall där på fredagen så hann köpa lite! Köpte faktiskt ganska mycket under resan, men inte för mycket! Men man får ju passa på när man är på sånna här ställen!

Och vad som också gjorde resan var att jag fick besöka IKEA!!! Det var helt fantastiskt, det såg precis ut som IKEA hemma i Sverige och alla grejer hade till och med svenska namn! De hade också en resaturang som vanliga och där åt jag svenska köttbullar, gräddsås, potatismos och lingonsylt! Mycket underbart kan jag lova.

Men bäst var nog the Swedish Food-Market! Köpte svenska frysta köttbullar och gräddsås så att jag nu kan laga det här hemma och det kommer kännas som hemma. Fast på Bäckagatan då! Är otroligt taggad och blir nog premiär imorgon!

Annars händer inte så mycket, jag har börjat på indoor soccer och har första matchen imorgon! Det ska bli riktigt kul. Har saknar att spela en lagsport istället för individuellt. Det är inte ngot seriöst utan bara några som gjort ett lag tillsammans, tjejer och killar, och så spelar vi lite då och så. Men ska bli skönt att sporta igen!

Nu är det dags att sova. Hoppas ni har det underbart! Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0