Missing someone isn't about how long it has been since you've seen them or the amount of time since you've talked. It's about that very moment when you find yourself doing something and wishes they were right there by your side

Det är nu kväll och ännu en dag är snart över. Tänkte skriva lite kort om vad som händer i mitt liv just nu.
Har ju gått i skolan i en vecka nu och trivs med mina klasser!

Här kommer mitt schema;
- English
- Study hall
- World History
- Foods
- Psychology
- American History
- Fitness PE.

Så ser varje skoldag ut för mig resten av terminen. 47 minuter varje lektion, 4 minuter emellan och cirka 35 minuter lunch. Här är det inget skämt icke, alla har samma scehma, dock olika klasser och varje dg ser exakt likadan ut som den andra. Nu i början är jag nöjd med mina lektioner men kommer nog bli trött på dem efter ett tag.. Blir bra dock! Det är fortfarande chill och jag uppskattar livet med lite skolarbete!

Specielt nu när livet börjar bli ganska busy här. Har soccer, dock troligen bara match en gång i veckan, förutom denna. Imorgon börjar rehearsal för musikalen som kommer äga rum 6-9 mestadels av skolkvällarna. Plus att nästa vecka börjar förträning inför Track and Field. Vet inte riktigt hur allt ska gå ihop, men vi får väl se hur det bli. Prioriterar nog soccer just ni för det är roligast! Vet dock inte om jag vill gå på förträningen till Track, för det kostar 25 dollar extra, och eftersom jag inte vet hur ofta jag kommer kunna gå vet jag inte om det är värt pengarna.. Men vi får se hur det blir, det löser sig nog!

Soccer är slut i slutet av februari, musikalen i mitten av mars och Track när skolan slutar. Så det är inte jättel'nge jag behöver balansera dem alla tre, och eftersom soccer också är över tidigast och Track håller på så länge känner jag att jag hellre gör det.

Så imorgon är en av de busy days. Skola till 3.20, skynda till indoor soccer game at 4. Sedan äta något och efter det musical rehearsal 6-9. Efter det blir det väl hem och sova. Men det ska bli kul, dagen kommer spenderas med roligt folk vilket aldrig är fel!

Det var väl vad som hänt sedan vi sist talades vid. Känner att jag börjar bli bättre på att skriva oftare, ganska stolt faktiskt!
Adios Sweden, jag saknar er! Men nu ska jag fortsätta att njuta av mitt amerikanska liv!

Här kommer också en bild jag tog på min promenad idag. Vädret är väldigt uppskattat just nu, det är hyfsat varm, hade ingen jacka till skolan idag, och klarblå himmel! Det är så fridfullt att kolla upp mot himlen och se alla flugplan, undrar alltid vart de är på väg, vilka som sitter där och deras historia. Man vet ju aldrig liksom! Dock ska det fina vädret ändras mot slutet av veckan och bli kallt..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0