And tonight, let's enjoy life

Jag vet att ni alla där hemma går in på min blogg om och om igen men blir lika besviken varje gång då den inte har uppdaterats och jag inte visat några tecken på att jag lever. Well, here it comes!

Vet inte riktigt vart jag ska börja.. Vad finns det mer att säga än NEW YORK BABY! Självklart finns det massor, men lat som jag är orkar jag inte skriva ner någon lång berättelse om den delen för jag tror de flesta kan gissa att den var helt fantastisk!

Kan inte hitta något ord som passar in på den staden för inget låter tillräckligt bra. Det är en sådan obeskrivlig känsla när man ser alla husen, gatorna och folket samspela i en sån perfekt och fantastisk symfoni. Ojoj, nu blev det seriöst. Den metaforen skulle nog AMS uppskatta!
Sammanfattningsvis började dagarna med att vi blev guidade på Manhattan på förmiddagarna, sen blev det shoppning. Som mest bestod av att hitta vissa speciella affärer och därför mest promenad, men det gjorde det inte ett dugg mindre underbart. Köpte i alla fall min efterlängtade NY-keps plus ett par höga, vita, BILLIGA converse. Vilket var allt, plus en massa mat och dricks. Kan ju heller inte glömma att sällskapet var mycket mycket fint vilket gjorde allt ännu bättre!
Måste väl också erkänna att jag försov mig båda morgonara - första vaknade jag en kvart innan avresan och andra en halvtimme - vilket resulterade i att jag missade frukosten... Kände väl att jag kan ju inte ändra mig bara för att jag kommer till ett nytt land, är fortfarande samma gamla Nellie!

Nu finns det nog inget mer att säga om New York, mer än att jag vill tillbaka och jag har redan hittat en potentiell chans! Måste också tillägga att två har frågat om jag kommer från Texas(så, så dålig på engelska kan man ju inte vara) när jag mellanlandade i Dallas, plus att en trodde jag skulle vara utbytesstudent på College! Känns ganska bra faktiskt!
Älskar också det amerikanska folket! Kommer inte sakna alla svenska tysta människor som aldrig ens skulle komma på tanken att prata med en främling.. När jag var i Dallas snackade jag med massor. En kommenterade att jag hade NY-keps vilket slutade med att han hjälpte mig att hitta ett matställe när vi gick omkring på flygplatsen och snackade. Någon som aldrig skulle hända i Sverige.



Nu till det alla väntat på; första träffen med värdfamiljen!
Och ja gott folk, nu har jag äntligen varit nervös. När planet landade på Springfield airport och jag visste att jag snart skulle träffa dem var jag mer än nervös kan jag säga.
Nu har jag gått igenom första kvällen med dem och kan inte beskriva den med ett bättre ord än Skratt. De skämtar hela tiden med varandra och har en underbar stämning. Det är väldigt svårt att förklara hur det känns för det är inte precis en vanlig känsla.. Men kan i alla fall säga att än så länge trivs jag otroligt bra och tror verkligen att jag kommer trivas som fisken i vattnet. But time will tell! (Jag antar att du Rille har några frågor om träffen som inte besvarades här, men då får du säga till vad som fattas!)

Det är riktigt kul nu också att deras tidigare utbytesstudent är här och sönerna är hemma från college. Plus att det på onsdag kommer upp till fyra till killar från Danmark, en tidigare utbytesstudent och hans vänner. Så det kommer vara livat, vilket jag ser fram emot!
Har också fått reda på att det kommer gå två norska utbytesstudenter på min skola! Varav en bor hos min värdmammas syster och är nästan granne! Känns riktigt bra att ha någon så nära som går igenom samma sak och som man kan åka skolbuss med första dagen i skolan så att man inte känner sig för mobbad! Ser verkligen fram emot att träffa dem, plus att jag kommer troligen kunna snacka lite svenska med dem. Vilket gör att jag kan uppleva en av mina favoritsaker när jag är utomlands- snacka om folk högt och de förstår ingenting!

Nu måste jag sova, morgondagen är tydligen fullspäckad med planer vilket inte låter helt fel! Fyller också 18! Egentligen är jag redan 18 eftersom det är 6 augusti i Sverige som betyder att jag har levt i mer än 18 år! Så nu är jag myndig och krogenduglig, vilket inte har den minsta betydelse här.. Dock är det alltid kul att fylla år och vill ju inte vara trött när jag ska vara social! Därför säger jag godnatt och så hörs vi nästa gång det händer något som är värt att skrivas ner!

Kommentarer
Postat av: Mamma och Pappa

Grattis vår underbara dotter. Vi älskar dig och det är jättekul att höra att du trivs (som väntat).

2011-08-06 @ 08:31:05
Postat av: Rille

Måste börja med att säga att jag älskar kommentaren ovan. Åh fy fan vad bra du verkar ha det nellie! En liter tår blev det av texten allt (eller så beror det på att jag precis hackade lök, vet ej) Nu kommer tusen frågor: Köpte du ingen keps?? Kramade du familjen direkt?? hur är ditt rum?? funkar skype?? beskriv hur allt ser ut! JAG HAR ALDRIG SAKNAT NÅN/NÅT SOM JAG SAKNAR DIG. kan tillägga att jag alltid går tillbaka och kollar där jag kommenterat om du har svarat. så skriv lixom en kommentar som svar. ska egentligen inte säga vad jag ska göra nu för att du inte ska få hemlängtan... men gör det ändå. klara och julia ska ut på skumparty ikväll och jag ska sitta och kolla på när dem förfestar. Fast om du hade varit här hade jag suttit och kollat på när du förfestat också. fan. xoxo/ din evige kommentator

2011-08-06 @ 15:32:08
Postat av: Anonym

Well vad ska jag säga, jag känner dig ganska bra!

Som jag skrev i texten så köpte jag en keps! En mycket vacker sådan :D

Självklart kramade jag familjen! På flygplatsen stod föräldrarna tvillingbröderna och en av deras gamla utbytesstudenter för att hälsa mig välkommen! Träffade den äldsta brodern senare och jag har kramat allihopa!

Mitt rum är ganska litet men mycket nice! Vet inte riktigt hur jag ska förklara dock... Har en garderob som jag kan gå in i :D bara några få stek men ändå!

Jag saknar er också, men än så länge har jag klarat mig ifrån hemlängtan! Troligen för att jag trivs så otroligt bra i familjen :D

HAHA, jag blir inte det minsta avundsjuk! Inte på dig iaf ;) Men hade vart ganska fint att dra ut på krogen! Dock känns det mycket bra ändå! Jag klarar mig utan det i ett år :D

Ni borde verkligen göra ev pappersstaty av mig och sen supa den full eller något! Och ha den med er så att jag inte blir alldeles för saknad! Den kanske blir omtyckt mer än mig, för den kan ju faktiskt vara tyst :D

Några frågor jag inte har besvarat? Jag tänker inte sitta och skriva en berättelse... Du får ställa frågor istället ;)

(Det är den evige kommentatorns förtjänst att jag fortsätter blogga så folk borde vara tacksamma ;) <3

2011-08-07 @ 07:16:50
Postat av: Rille

det känns gött att det är jag som motiverar dig till att blogga! ta bilder och lägg ut på bloggen! men du sa i inlägget att ni satt och pratade och att det va så himla mycket skratt, vad fan snackade ni om?? berättade du om ditt liv och dem om deras eller?? xoxo/din evige kommentator

2011-08-07 @ 11:33:57
Postat av: Nellie

Haha, ja någon måste det ju vara! Vi snackar om allt! Jag kan inte riktigt vara med i alla konversationer för de snackar om personer som jag inte har en aning om vilka det är.. Men annars så snackar vi om allt möjligt, vad som händer runtomkring och så! Bland annat att alla i familjen tror att de är favoritbarnet, men jag har sagt att jag är den nya och de andra "barnen" säger emot och lite sånt :) Jag har inte visat mitt fotoalbum än.. Vet inte om jag vågar med tanke på Nyårs-bilderna....

2011-08-08 @ 18:47:43
Postat av: Agnes

kom igen nu va, vi saknar lite update! :D

2011-08-09 @ 21:32:48
URL: http://null
Postat av: Rille

UPPDATERA!

2011-08-11 @ 22:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0