Too schooled for cool

Och nu vet man hur det känns att gå på ett amerikanskt high school! Det är en ganska speciellt känsla... Eller jaa, jag har ju bara vart där i två dagar då vi slutat 11 och 2 och inte gjort någonting förutom att lärarna presenterat sig och vad deras ämne handlar om så borde nog gå lite längre innan jag bestämmer mig hur det känns. På måndag börjar lektionerna och därmed alla läxor... Känns bra att man bara går 2 dagar nästa vecka innan det blir roadtrip to New Orleands!

Jag är jättenöjd över mina sista klasser, det är bara seniors- vilket betyder roliga och inte små personer -  i dem och det är bra lärare plus intressant. Men i Study Hall, min första lektion, är det bara några få roliga och de ska troligen byta så funderar på att ta Yearbook istället med Sierra och Gina. Vilket skulle vara mycket roligare men jobbigare så vi får se...

Andra timmen har jag photograf, men det är bara med freschmen och därför inte så kul. Sitter också bredvid en tjej som bland annat har frågat om Sverige är en del av USA, om vi har TV och om vi har våldtagsmän. Halva ämnet kommer också handla om att jobba i photoshop och indesign, vilket jag redan gjort tillräckligt!
Sen är det engelska med sophmores, men Gina och Solveig gör det mycket bättre. Dock har vi redan fått en essay som ska börja jobbas på snart... Det blir nog inte den lättaste klassen, läraren ska dock vara bra!
4th hour har jag American history med juniors, sitter dock bredvid två Harry Potter-nördar så klarar mig ganska bra!

Efter det börjar det roliga, psykologi med en superskön lärare och bara folk i min ålder! Idag fick alla skriva ner något som had pissed them of this summer och lägga den i en sombrero hatt. Sedan läser han upp alla vilket var ganska intressant! Tre klagade på att Mcdonalds höjt priset på duble cheesburger, någon på sin nya strepmother och flera på personer som dömde folk innan de lärt känna dem..

Sen är det adult living, vi är typ bara 10 personer vilket är ganska bra. Det var någon som frågade vad det var. Well, det är en lektion där man diskuterar det mesta men the main topic är sex och sånt som hör till. Väldigt intressant att se amerikaners syn på det eftersom den är väldigt annorlunda och mycket mer strikt.
Sista "timmen" - lektionerna är 47 minuter och 4 emellan - har jag fittnes P.E. Det är jag, Gina, Solveig och en av Harry Potter-nördarna som är tjejer medan restan är killar och de flesta seniors skulle jag tro. Eftersom vi inte har börjat med lektionerna riktigt än bestod den av att lära killarna svenska/norska ord som de var otroligt dåliga på att uttala. Dock väldigt kul att höra!

Det är väl vad som hänt, nu kommer vi till hur det känns--- In three words, it feels exciting, nervous but fun. Jag trodde att jag skulle känna mig helt borta och så men det var inga problem! Hittade jag inte till en klass erbjöd sig folk att hjälpa till, alla är jättesnälla och det är inga problem att snacka med dem. Kommer man in i ett klassrum där man inte känner igen någon - vilket var pretty much every class första dagen - är det bara att gå fram till några som ler, vilket det alltid finns folk som gör, så är de väldigt välkommande och man kommer lätt in i konversationen. Så det känns otroligt bra! Jag har träffat massa nytt folk som alla är jättetrevliga! Ser faktiskt fram emot skolan på måndag! Förutom att gå upp tidigt såklart... Det enda jag inte gillar är alla regler, men man vänjer sig väl.

Vet inte vad jag kan säga mer om de första dagarna i skolan.. När jag kom dit idag var träd inlindade i tolettpapper, tydligen Seniros som gjort, och det satt lappar på dörrarna där det bland annat stod att freschmen's take a shower, don't talk ever och sånt snällt!

Ikväll ska vi till Springfield för wing of för danskarna. Det är väl dags för dem att sluta dricka öl och börja skolan. Vi ska i alla fall till ett ställe som heter Hooters där de ska tävla om vem som äter mest kycklingvingar, rekordet har en av deras tyska utbytesstudenter på 35 stycken!
Imorgon händer lite annat som inte riktigt är värd att skriva om, sen på söndag är det Cross Country party! Vilket inte har samma betydelse som hemma i Sverige.. Vi ska åka ring bakom en båt, bada i en sjö, äta kakor och umgås. Ett helt vanligt amerikanskt party!

Det är nog allt! Ska försöka blogga oftare och skriva om allt kul som händer! Adios amigos

Kommentarer
Postat av: Jenny

:D VAD HÄRLIGT ATT DU HAR DET BRA!

Verkar jättekul och intressant alltihop och jag är så avundsjuk >__<

2011-08-22 @ 07:46:56
Postat av: klarie

Asså allvarligt, jag förstår typ knappt vad du skriver. Engelska termer hit o dit och massa namn... Aja, skyller på att jag är sjuk. Riktigt sjuk. Superdupermega sjuk.

2011-08-22 @ 13:52:52
Postat av: Rille

BRA INLÄGG! you are progressing, eller vad skulle du ha sagt? Håller helt med klara! ;) Åh... jag kan inte beskriva vad jag önskar att prata med dig :( Keep on reading my ....!

xoxo rille

2011-08-23 @ 15:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0