When everything is out you gotta take it in

Ojoj, två inlägg så tätt inpå varandra. Ni måste vara stolta! Men tänkte att jag skulle berätta om vad som hänt i helgen innan jag glömmer bort. För på onsdag åker jag som sagt till New Orleans och stannar där till söndag vilket betyder ingen internetkontakt tills måndag!

Okej, i fredags var vi som sagt på Hooters. Det köptes in 150 kycklingvingar som folk började trycka i sig! Jag är hyfsat stolt över mina 15, vann dock inte.. Kunde fått plats med mer i magen men smaken var inte det minsta god at that point så slutade helt enkelt. De flesta åt 16 eller färre, vinnare blev dock deras tidigare tyska utbytesstudent på 23 stycken!

I lördags hände inte så mycket mer än att danskarna åkte vidare till respektive skolor. Tucker lovade dock att han skulle laga en äkta amerikansk frukost till mig med bakon och pankakor, gick inte så bra då de inte hade något av det.. Blev istället någon annan röra med ägg, champinoner och lite mer. Men ska inte klaga, det var gott! Bacon och pancakes får väl bli någon annan gång i framtiden, har ju lite mer än 9 månader på mig!
På kvällen fick vi besök av Tuckers vän+ pappa som bjöd på mycket god pasta och kyckling med viklökssmak och annat underbart!
Känner att denna dagen mest handlade om att äta, men det är så det är här! Kan ju tillägga att jag såklart var ute och sprang - några av mina 36 km jag gjorde under veckan - klockan 1 på dagen! Värmen stekt galet, speciellt efter som jag springer mellan majsfält där det inte blåser något utan är otroligt kvavt! Svettades så mycket att det rann i mina ögon så att jag inte kunde se, sen när jag kom tillbaka var de så röda att det såg ut som jag hade gråtit.. Intressant jag vet!

Och så kommer söndagen.. Måste erkänna, en hel del mat där också! Runt 1 hämtade Sierra upp mig och Gina sen bar det av till Cross Country party! Där bjöds det på oändligt med cookies plus chips and dip.. Och när det står sådär framför mig och doftar ljuvligt kan jag inte låta bli att äta. Så blev ju en hel del av dem faktiskt, vågar inte nämna antalet här! Vi var hos en tjej som heter Mackenzie och hon bor vid en sjö, otroligt fint område och vilka hus det fanns! Men i alla fall så åkte vi ring! Eller det är inte en ring utan mer som en madrass där man kan sitta tre pers, men principen är desamma. Det var riktigt kul! Första gången vi åkte satt vi på rumpan vilket var jobbigare men mindre läskigt, tills vi blundade och man inte längre kunde förutse åt vilket håll han skulle svänga. Andra gången låg vi på mage istället vilket var mycket roligare! Speciellt eftersom Sierra ramlade av hihi. Sen badade vi lite i det otroligt perfekt varma vattnet innan vi åktergick till att äta. Det var en riktigt rolig dag och alla i the Cross Country team är jättesnälla och allt!
När vi kom hem hände inget speciellt mer än att jag och Gina stack ut och sprang.



Lite om måndagen - aka idag - går väl att klämma in när man lika väl håller på! Bytta min första timme från Study Hall till Yearbook eftersom folket där är mycket roligare. Sen bytte jag Photograf till Study Hall så att jag fortfarande har en timme där jag kan göra min läxor som jag inte fått än!

Efter skolan gick jag till Jareds hus för att skypa med mina föräldrar! Var otroligt skönt att se deras ansiktet igen och när man snackade med dem sådär kändes det inte som att jag var så långt bort som jag faktiskt är! Saknar dem såklart även fast jag har det superbra här och inte vill hem än, men de är ju trots allt mina älskade föräldrar!
Hann med lite skype med Linnéa också vilket var härligt! Då kändes det verkligen som att jag var tillbaka på Bäckagatan som alla andra gånger vi skypat! Men icke, är några tusen mil bort och på andra sidan Atlanten. (Ville bara påminne er om ni glömt)

- Klara, hoppas detta dög till dig så att du förstod vad som hänt i mitt liv! Försökte använda så lite engelska som möjligt enbart för din skull.

- Frida, kanalen heter SOAPnet och är otroligt bra!! Hur kan du ha missat?!

- Jenny, du borde vara avundsjuk för detta är inte lite underbart!

- Julia, HAHAH rättkunskap är ju ett så roligt ämne! Och jag vet att du älskar Jans och hans lektioner inners inne! För en sådan lärare är svårt att hitta.
Jag älskar sånna stunder samtidigt som jag hatar dem! Det är så kul att minnas alla internskämt man har och självklart är det ju alltid kul att skratta hysterikst. Gillar dock inte känslan när man kommer på sig själv att göra det in puplic och alla kollar konstigt på en.. Tur att det bara var far din! Men kan inte annat än garva när jag tänker på "menar du hon med rött hår?" HAHAHA

- Rille, självklart! Kollar så ofta jag kan och det är mycket intressant! Och du kanske får reda på de detaljerna någon dag. Kan säkert göra en video och skicka till dig med svar på alla dina frågor för känner att jag är alldeles för lat för att skriva ner allt det...

Och ja, Tranås drama går inte att jämföra mot här! Allt händer dock på facebook, folk här skriver verkligen allt där och ja det är ju deras val..

Nu ska jag sova för det är ju som sagt skola för mig imorgon! Ber om ursäkt för att alla inlägg blir så långa, men ni får helt enkelt leva med det just nu. Kan ju också passa på att önska lycka till till alla Tranås gymnasieelever som börjar skolan imorgon! Ha det så kul i samma gamla Holaveden! Och Sp09a, försök att inte sakna mig för mycket!

Tänk också på detta, nu när ni går upp och inte önskar annat än att ni fick gå och lägga er för det är så tidigt och ni är så trötta. Well, din dröm är min verklighet för nu ska jag nana. Godnatt allihopa!



En bild tillägnad Klara som förhoppningsvis kan hjälpa henne att friska till lite fortare! Eftersom jag är superdålig på att lägga upp bilder på facbook - men jag lovar, de kommer allihopa någon gång - så blir det här ett litet smakprov. Det är taget när jag lyfter från Dallas flygplats.

Kommentarer
Postat av: Rille

Sjukt långt inlägg!

2011-08-23 @ 15:19:58
Postat av: Rille

kan du inte ta kort typ på vad du åker? hur huset ser ut? dina kompisar? VADSOMHELST! :O

2011-08-23 @ 16:12:44
Postat av: klarie

Jorå, jag mår lite bättre efter den bilden. Var hos läkaren idag och visade sig att jag har halsfluss :D... Har verkligen inte tid med att vara såhär sjuk

2011-08-24 @ 16:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0