Let it rain, let it pour

Hej allihopa! Var ett tag sedan vi sågs nu, men ni måste förstå att det är otroligt tråkitg att blogga och därför händer det inte så ofta.. Och nu är jag också lat så här kommer det senaste i bilder!
Har ju som alla andra också fått jullov, dock är vårt otroligt kort och ag börjar redan 3 januari igen.. Men ska försöka passa på att njuta av ledigheten.

Julfirandet börjar idag också och håller i sig till och med söndag då alla paket kommer öppnas och julen verkligen firas(de är lite efter här). Sedan nästa vecka bär det av till Minnesota, Mall of America(USAs största köpcentrum som har två karuseller i mitten) och IKEA!! Är otroligt taggad! Har hört att det finna mycket svenska grejer det som självklart ska inhandlar av mig!
Men här kommer som sagt lite bilder om vad som hänt i mitt amerikanska liv!


Pyntat huset mad x antal ljus! Man kan inte se så bra på denna bild men lite i alla fall. Så såhär ser nu vårt hus ut!


Basket matcher såklart! Min skola var grymma, sedan blev två utan top 5 skadade och nu har det börjat gå utför.. Men hoppas det blir bättre igen för otroligt nog så gillar jag att kolla på basket matcherna och uppskattar när de vinner!


Secret Santa sleepover med XC teamet! Mycket trevlig kväll som bestod av massor med mat, dans, skratt och julklappsöppning!


Firat Sierras(längst till höger) födelsedag! Blev en dag i Peoria. Mycket trevligt! Vi hittade också en lekpark och tyckte att det var dags att uppleva barndomen på nytt så här på hennes 18årsdag! Så vi tog sån där sprej och lekte krig. Barnsligt, men kul! Haha



I måndags innan vi hämtade upp Tucker på flygplatsen blev det Festival of Lights. Grymt coolt! Och jag undrar hur mycket det kostar att ha alla dessa ljus tända varje kväll i några veckor.. Men det var super! De hade så mycket. Från ljustomar till valar och batmobilen!


Jag och Lori har bakati mängder! Kan ju meddela att det inte är lite onyttiga saker i vårt hus! Allt från 4 olika sorters kakor, till choklad i mängder, plus kanelbullar och annat gott! Men är det jul så är det! Och jag är glad att jag får uppleva maerikansk julgodis! På bilder är i alla fall cookies med m&m i!


Gick och permanentade mig! Och det var annorlunda här kan jag lova! Men det blev faktiskt bra! Och det var mer än hälten så dyrt! Som vanligt är det alldeles för lockigt i början men det kommer bli bättre om ett par månader!


Hittade den här flaskan i en speciellt bukit! Tyckte det var lite kul att det finns svensk sprit, som jag dock aldrig har sett haha. Men den fanns i många olika smaker och kunde bara inte låta bli att ta ett kort!


Igår var vi i St Louis för att hämta upp Peter, deras tidigare utbytesstudent från Danmark, som ska fira jul med oss! Innan var jag för första gången upp i denna(se bild), The Gateway Arch! Inte den bästa bilden kanske men det är lite svårt att ta kort på något så stort och högt! Det var i alla fall otroligt coolt! Man åker upp i ett slags ägg och på toppen finns det massa fönster man kan kolla ut igenom, och så kunde man nästan se ända till jordens ände! Har bilder på utsikten men man ser inte riktigt hur högt upp det egentligen är så fick bli en på självaste archen istället!
Vi åt också på en otroligt god restaurang! The Old Spagetti Factory hette den! Och det finna så mycket bättre saker med Amerikanska restauranger. Till exempelt att det är gratis påfyllning! Men denna var ännu mer speciellt! Det var inte bara gratis påfyllning av läsk, utan också mjölk! Blev otroligt glad! Vad som också ingick i rätten var en sallad till förrätt(här äter inte flk sallad till maten, utan innan istället), hur mycket bröd man ville och till efterrätt glass! Allt det ingick i priset. Mycket uppskattat kan jag lova! Så åt det och en spagettirätt och det kostade typ 80 kronor! Inte pjåkigt enligt mig!

Vet inte om jag har berättat detta men har också beställt flygbiljetter till Hawaii!!! Är så otroligt pepp! Ska bli underbart att få åka till ett paradis! Cirka 95 dagar kvar nu! Och eftersom tiden går så fort här så är det ju praktiskt taget väldigt snart!

Som sagt börjar julfiradet idag. Ikväll kommer Jeffs släkt och det blir god julmat! Imorgon ska jag ge mig på att baka svenska köttbullar, vi får väl se hur det går, men jag tror på mig själv!

Igår skypade jag också med min familj och det var otroligt unerbart! Trodde det skulle bli jobbigt, men de var så positiva och glada så allt blev bara ännu bättre! Julen är ju den jobigaste tiden om utbytesstudent, men det blir lättare efter det här! Det var också min älskare fars födelsedag igår så kändes bra att få se honom när jag sa grattis! Jag är i alla fall så otroligt glad att jag har väldels bästa familj där hemma som stöttar mig!

Inegn snö har vi fått så blir icke en vit jul. Mycket tragiskt! Har mest regnat här de senaste dagarna.. Men jag har Lori har inte gett upp hoppet än! Vi har ju lite längre tid på oss än er!

Ska försöka ta mycket kort i jul! Men annars hörs vi nog inte förrän måndag eller så(om jag tar tag i mitt liv och bloggar vill säga). Men ska försöka! Måste ju berätta om hur det var att uppleva an amerikansk jul!

GOD JUL alla älskade männiksor där hemma och hoppas att ni har det underbart!

Kommentarer
Postat av: Julia B

GOD JUL NELLIE! <3

2011-12-23 @ 23:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0