Courage is mastery of fear not the absence it

Det är nu 14 dagar kvar till jag åker. 14 dagar, två veckor, 336 timmar... Det är ingenting! Jag kommer ihåg när det var 10 månader och man kunde säga att "nu är det lika långt kvar tills vi åker som vi kommer vara där". Tiden går otroligt fort och jag vet att den kommer göra det i USA också, men det är väl bara att försöka göra det bästa av det.

Nu när det närmar sig är den mest ställda fråga om jag är nervös. Tror inte det är någon som inte undrat. Men nej, jag är inte nevös, och folk tycker mitt svar är konstigt och förstår inte hur jag inte kan vara det. Jag blir nervös när inför en bandymatch eller ett prov, men inte inför detta. Antingen är jag otroligt tuff eller så har jag bara inte fattat det än. Tror dock mest på det sista. Det är så ofattbart att jag kommer vara tusentals mil från Sverige, min familj och alla andra underbara personer här hemma. Tror dock att när jag väl ligger i min säng dagen innan - när jag egentligen borde sova så att jag orkar med den otroligt långa dagen som väntar - då tror jag det kommer slå mig att det är sista gången jag sover i min säng igen på 10 månader. Då kommer nervositeten och den välkända känslan i magen smyga sig fram. Men det kommer vara fint, får bara hoppas att spänning, nervositet, glädje och en liten bit av sorg passar bra ihop med alla andra känslor jag kommer ha den dagen..

En annan grej många påpekar är att man är så modig som vågar detta. Vet dock inte riktigt om jag kan hålla med om det. Jag tycker mer att jag är nyfiken som vill uppleva något annorlunda. Mod för mig är när man är flygrädd men ändå sätter sig på ett plan eller mörkrädd men tar sig ändå igenom skogen själv på natten. Inte när man gör något man drömmer om. Jag är inte rädd för att åka, jag bara längar otroligt mycket. Det enda jag är rädd för i så fall är att jag kommer få mycket hemlängtan och att stunderna när jag ifrågasätter mig själv vafan jag gör det här för kommer vara ofta. Jag vet att det inte kommer vara en dans på rosor utan det kommer komma stunder då jag önskar att jag var hemma. Men det är a part of the experience och gör det hela mer spännande. För de dagarna man får uppleva saker som aldrig hänt hemma kommer väga så mycket tyngre.

Så jag är varken modig eller nervös, bara otroligt spänd och nyfiken. För året kan vara hur som helst, det blir vad man gör det till och mitt kommer bli underbart!

Personer som är lite för lätt att sakna <3 (Hoppas du blir nöjd nu Rille med två inlägg på en dag! Ta vara på stunden för det dröjer till nästa)

Kommentarer
Postat av: rebecca

Fan vad fint skrivet, så rätt. men jag önskar att man kunde sitta och prata och få reda på allt detta de närmaste tio månader, istället för att fucking läsa till sig infon. det kommer att suga.

2011-07-20 @ 19:27:16
Postat av: magdalena sundström

asbra skrivet; känner igen mig jättemycket! :)

/magdalena sundström som ska på samma soft landing camp som du ;D

2011-07-25 @ 16:53:10
URL: http://magdalenasun.blogg.se/
Postat av: fridaj

EN VECKA IDAG!!!! det är sååhääääääääääääär overkligt så jag förstår inte hehe. har du börjat packa eller? :)

2011-07-26 @ 18:41:29
URL: http://fridajnsn.blogg.se/
Postat av: fridaj

GALET GALET GALET bara galet. Okej bara du packar innan tisdag så är det nog lugnt;)! Jag har börjat lite smått och nu har jag märkt att jag typ inte har så mkt kläder jag vill ta med mig;O eller jo ganska mycket men jag trodde att jag skulle packa hela garderoben haha(a) Såg att Hailey, tjejen som går på samma skola som jag kommer att gå på, skrev på fb "i don't remember illinois ever being this HOT!!". Bäst att packa sommriga kläder;D

2011-07-27 @ 22:10:58
URL: http://fridajnsn.blogg.se/
Postat av: fridaj

Haha jo man borde ha packat klart tills på tisdag! Fatta paniken om man inte skulle vara färdigpackad.. Vad ska du ha för väska som handbagage?

Jag har packat mer kläder nu, haha detta kommer inte att gå.. måste rensa bort lite (mkt) hehe.

Joo men ändå skönt med lite värme!

2011-07-29 @ 16:43:44
URL: http://fridajnsn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0