For the first time

Jaha, då har även jag blogg. Trodde jag skulle vara den sista på jorden som skaffade det, men det verkar vara en obligatorisk grej för oss utbytesstudenter så lika bra att man har en. Så blir detta för familj och vänner att de hålla koll på vad som händer under mitt år och veta att jag lever. Också för min skull, så att jag senare ska kunna kolla tillbaka på bloggen och mitt utbytesstudentår. Måste säga att det känns otroligt konstigt att sitta och skriva en text som vem som helst kan läsa, och jag vet inte om det... Men det är väl bara att vänja sig.

Eftersom detta nu är en blogg som ska handla om mitt år som utbytesstudent kan jag ju berätta lite om vad som hänt hittills. 15 april ringde Explorius och berättade att jag hade fått familj, blev otroligt förvånad att det hände så tidigt. Har sedan dess mailat med familjen ganska mycket. De verkar vara hur sköna som helst och jag tror verkligen att jag kommer passa in. Familjen består i alla fall av pappa Jeff, mamma Lori, äldsta sonen Jared och tvillingarna Tucker and Tanner. Alla söner har flyttat hemifrån men två av dem inte speciellt långt. Tvillingarna pluggar på college och Jared jobbar bland annat på min skola. Jag kommer alltså bo med Jeff och Lori som bor på landet för Jeff är farmer. Gården ligger en bit utanför byn Oakford, jag kommer dock gå i skolan i Peterburg som en ännu längre bit bort. Skolan heter Porta High - home of the Blue Jays. Där ska jag vara med i skolans Cross Country team och förhoppningsvis lyckas hänga mdd hyfsat i alla fall..
Ja vad finns det mer att berätta? Jag åker till New York 2 augusti och det ska bli så otroligt kul att spendera tre dagar med massa andra utbytesstudenter i staden som aldrig sover! Fick min flygbiljett för några dagar sedan också, flyger från Arlanda 10.25 och är framme i NYC 12.55 lokal tid. 5 augusti flyger jag nervöst vidare för att möta min värdfamilj, kommer fram 15.30 i Springfield, Illinois efter att ha mellanlandat i Dallas, Texas. På Springfields flygplats hämtar min värdfamilj upp mig och vi beger oss till mitt nya hem för de kommande 10 månaderna. Vad som är kvar nu innan avresan är besök hos Amerikanska ambassaden imorgon. Så blir en heldag i Stockholm! När det är klart är det bara att börja packa och sedan vänta på att det ska bli andra augusti!
Men nu ska jag sova för bilen går 4.30 imorgon!



Kommentarer
Postat av: Agnes

känns helt ok att vara den första att kommentera.

2011-07-13 @ 23:32:18
Postat av: Rebecca

känns helt ok att vara den andra att kommentera

2011-07-16 @ 13:37:08
Postat av: Rebecca

känns helt ok att vara den andra att kommentera

2011-07-16 @ 13:37:28
Postat av: Rebecca

UPPDATERA DÅ!

2011-07-18 @ 13:23:40
Postat av: Lena Gustafsson

Nellie, lilla Nellie...eller???

Du är inte så liten längre.

Jag hopaps verkligen att alla kommer att vara snälla mot dig!!

Vi ute i Norraby komemr iallafall följa dig med nyfikenhet och spänning!

Lycka till nu!!

2011-08-01 @ 12:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0