Baby, I'm a firework

Okej, äntligen ska jag berätta om min helg! Men är ganska lat - som vanligt - så blir nog mest bilder inte och så mycket skrivande.

Började med senior breakfast, vi kom dit typ 7.15 och det serverades morgonpizza och donuts (självklart, det här är ju Amerika). Men pizzan var god i alla fall! Så där umgicks vi alla tillsammans innan skolan började och det var mycket trevligt, fixade också det sista innan flickerball. Dagens stora happening!



När skolan väl började hade vi korta lektioner och bara 1-3rd+5th hour, för vid 10.30 var det dags för flickerball! Det måste vara en av de roligaste grejerna jag någonson gjort och det är vid sånna här händelser man inser varför man gjorde denna resa, the school spitit är helt otrolig och alldeles underbar! Vi spelade seniors+sophmors mot juniors+freshman och rivaliteten var på topp. Innan matchen stod alla och skrek i var sin ände av gympasalen och försökte överrösta varandra, vi skrev SENIORS SOPHMORS och de andra sitt såklart. Sedan presenterade de vilka som skulle starta på planen och efter det sprang vi ut och på vägen stod massa folk och så klappade man deras händer när man sprang förbi om ni förstår. Och alla hejade på! Grym som man är fick man jubörja från start, gjorde också matchens första poäng och det gick faktiskt hyfsat bra för mig! Själva "sporten" var faktiskt också kul, även att jag inte gillar basket! Men det kanske berodde på alla som stod vid sidlinjen och hejade på och skrek! Plus att det var ganska tufft på planen. Jag blev nästan utvisad (eller vad man blir i denna stort), fick också en armbåge i bröstet.. Någon annan fick närblod och lite sådana saker. Men det gör det bara ännu roligare!! Och VI VANN!! Utklassning nästan, och alla bara sprang in på planen och hoppade och skrek, helt fantastiskt! Det är ganska svårt att beskriva hur denna upplevelsen var, för det var en underbart känsla men när jag skriver om det låter det ganska lame. Men aja.. Seniors lyckades också vinna hela spirit week vilket nästan aldrig händer! Önskar att flickerball var en riktig sport och att jag kunde spela det till en sådan publik varje vecka..
Här är vårt lag! Vi var indianer och de andra cowboys!



På kvällen var det först pasta party hos mig, och som vanligt god mat! Efter det bar det av till pep rallyt! Där vi fick reda på vilka som var homecoming king and queen+ se killar dansa med cheerleaders, mycket vacker syn vill jag lova! Otroligt tanglangfulla...

Lördag vilket betyder meet, den här gången i Springfield vilket är nära och bra så sovmorgon till 7! Det gick ganska bra för mig, fick en hyfsad tid och så.
Efter det bar det av hemåt för att duscha, packa och sedan åka i väg för att kolla på homcoming fotballgame, men de förlorade stort som vanligt..
Sedan till Sierra där vi fixade oss, håret(mitt ville dock inte sammarbeta det minsta) smink, känningar och allt. Efter det till Teagans grandparents för att ta kort hela gruppen! Det var kul och alla var så finklädda! Sen åkte vi till en japansk restaurang där vi åt mat som de lagade framför en! Riktigt cool och otroligt god mat! Åt ännu en gång räkor.

Här är några av oss, vi var ungefär 15 i vår grupp.


From the left: Savanna, Sierra, jag, Annie och Gina

Efter det bar det av till själva homecoming. Och folk, vilken besvikelse! Den bestod av 3 timmars dansande till dålig musik.. Dj'n var riktigt dålig och alla klagade på hans låter men han brydde sig inte. Visst, det var vissa roliga stunder, som när vi hade vår senior songs, eller när vi stor i ring och folk var i mitten och gjorde grymma saker. Men annars, mestadels av tiden, var det mest långtråkigt..
Så när det var slut åkte vi till Sierra för sleepover! Det var jag, Gina, Kristin, Savanna, Aaron och Sierra såklart. Vi åt mat när vi kom dit, snackade och så. Men vi var ganska trötta så vi satta på en film som vi somnade till.

I söndags hände inget speciellt, jag var hemma och chillade mest. Somnade i soffan för var otroligt trött, och ja det var en vanlig söndag helt enkelt.

Denna vecka har det inte hänt något nytt. Vi har vanliga lektioner igen och ingen utklädnad.. Lite tråkigt men det går an!
Förutom idag! För jag har inte vart i skolan, hihi. Har ju yearbook som lektion och idag var vi ute för att sälja ads så att vi kan finansiera den! Vi var tvugna att klä upp oss och allt. Jag var lite nervös innan för jag hmnade med en tjej som jag typ aldrig pratat med innan, och jag visste att mycket av tden skulle spenderas i en bil. Men oroa dig inte Rille, ingen pinsam tystnad här! Upptäckte att hon också var en stor Harry Potter-nörd så vi hade ganska mycket att prata om! Lyssnade också hela tiden på Oliver and the Remebralls! Och min gissning är att bara Matilda och Agnes har en aning om vilka de är. Men rekommenderar starkt!

Okej, det blev visst inte så mycket bilder utan mest text ändå. Men om man ska beskriva vad som hänt så är det lätare med text. Även om de säger att en bild säger mer än 1000 ord... Kan inte stämma för ni kunde aldrig gissar hur flickerball matche vart om jag inte skrivit om det!

I helgen är det meet som vanligt, parta party såklart. Sen på lördag är det fördelsedagsfest och typ alla seniors kommer (tror jag redan skrivit detta men men) och jag tror det blir riktigt kul!

Det var nog allt för mig den här gången. Nästa inlägg blir nog en video eftersom folk verkar tycka om det! Förhoppninggsvis på söndag!
Försöker också lägga upp bilder på facebook men vårt internet är dåligt nu så det går inte.. Men någon gång kommer det nog upp fler hoppas jag!
Kan ju ockå tillägga att jag har det mcyket bra! Och jag hoppas att ni också har det där hemma, även om den rödhåriga ibland lite galna tjejen inte är där för att förgylla eran vardag!
(Har inte läst igenom det så ursäker skrivfel, men orkar inte just nu)
Puss

Kommentarer
Postat av: gutxfbu

Frågestund!!!!!!!!

2011-09-30 @ 09:04:02
Postat av: clynfus

(du vet vem jag är)

2011-09-30 @ 09:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0