Promised myself I wouldn't weep, there's one more promise I can't keep

Sitter nu på hotellet sista kvällen i Sverige och äter min sista svenska gurka som jag fått av min älskade vän Rille. Vilket får mig att fundera lite över vad jag har gjort lämnat för intryck? Har sagt hejdå till alla mina vänner och det suger mer än vad jag kan beskriva. Men det är något som måste göras om man ska uppleva detta. Och känslan man kommer ha när man ser dem igen kommer vara som en bal på slottet, alldeles underbar! Och måste ju tacka tusen gånger till för festen i lördags och allt folk som gjorde den så underbar. Speciellt till mina vänner som gav mig det finaste fotoalbumet någonsin, ni är ganska fantastiska faktiskt! Trots att flera av bilderna där i inte borde visas för allmänheten.. Men tycker om den och varje människa som finns med ändå!
Sitter nu här och skriver ett sista inlägg i Sverige. Och det är alldeles för overkligt för att vara sant.

Imorgon händer det, IMORGON! Har ätit min sista tallrik med fil och flingor, sovit min sista natt i sängen. Jag har sett min hus bli mindre och mindre tills det försvann helt. Och nu har jag lämnat Tranås bakom mig.. Är en bit ifrån Arlanda och imorgon bär det av. Mitt liv ändras helt och det känns lite läskigt men ändå så otroligt spännande och skulle jag beskriva mina känslor nu med ett ord skulle det vara PEPP. Är fortfarande inte nervös, och tror inte jag kommer bli det förrän precis innan jag träffar värdfamiljen för det är det som är så avgörande och har sån stor betydelse på hur mitt år kommer bli.

Men som sagt, det känns inte som att det händer, som att jag kommer vara borta i 10 månader, i 308 dagar för att vara mer exakt. Utan som att jag kommer hem om en månad eller så, inte som att jag kommer hem till mina kompisars student. För det känns så otroligt långt dit! Men jag vet samtidigt att tiden kommer gå så fort och när jag kommer hem igen kommer det kännas som att allt hände på ett ögonblick. Därför får man väl helt enkelt ta vara på tiden när man är där och uppleva så mycket som möjligt. Leva i nuet! Åh vilken klyscha..

Och gott folk, jag ska försöka uppdatera så mycket som möjligt! Det är många som sagt till mig och framförallt min trognaste läsare Rille-Pille. Jag gör så gott jag kan, ibland iaf!

Men nu ska jag sova, eller försöka iaf.. En stor och långa dag väntar! Och ju fortare jag somnar desto fortare går tiden och det blir tisdag och jag åker till New York!!! Hihi, är lite i extas här.. Dock blir det den jobbigaste dagen av alla när jag måste säga hejdå till mina föräldrar, för det kommer kännas så oerhört konstigt att inte bo med dem som jag gjort mina alla 18 tidigare år... Men jag tror det blir bra för min värdfamilj verkar underbar så de får hjälpa mig att klara mig utan familjen!

Men nu måste jag verkligen sova, för imorgon sker det som jag väntat på så länge! "Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge." Ett uttryck jag använt åtskilliga gånger, och det stämmer! För detta har verkligen varit värd all väntan. Godnatt alla nära och kära så hörs vi troligen nästa gång ifrån Staden som aldrig sover!

Kommentarer
Postat av: Rille

Tårar, tårar, bara tårar kommer! MEN DET KÄNNS SÅ JÄVLA GOTT ATT KOMMA PÅ TAL TVÅ GÅNGER I SISTA SVERIGE-INLÄGGET! snacka om merit!

2011-08-02 @ 12:49:54
Postat av: Rille

Tårar, tårar, bara tårar kommer! MEN DET KÄNNS SÅ JÄVLA GOTT ATT KOMMA PÅ TAL TVÅ GÅNGER I SISTA SVERIGE-INLÄGGET! snacka om merit!

2011-08-02 @ 12:50:09
Postat av: Rille

Varför laggar den jämt när jag kommentarar, det blir alltid två identiska kommentarer efter varann? :(

2011-08-02 @ 12:52:33
Postat av: maja lundmark

nelliepellie, du kan uppdatera min länk ! IDAHOOOOOOO

2011-08-02 @ 23:42:08
URL: http://majalundmark.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0