Happiness is being Swedish

Tänkte att det var dags för ett inlägg, var ju ändå ett tag sedan. Sitter just nu och kollar på basket vilket inte kräver allt för mycket koncentration. Annars har det inte hänt något speciellt idag, förutom attjag var i Springfiled och åt grymt god glass!

Idag är det då tredje advent, något de har här men inte firar speciellt. Men har en adventsapp på min mobil så har nu tre ljus tända som bakgrundsbild! Enbart 2 veckor till jul!

Det händer inte speciellt mycket nu för tiden, i skolan är allt som vanligt, denna veckan är den sista dock. Eller på onsdag har vi ugly christmas party in Yearbook, vilket också betyder mat! Så troligen imorgon blir det att baka pepparkakor på amerikanskt vis! Inte alls samma känska...
På tisdag är det basketmatch igen för the Blue Jays(aka min skola) vilket ska bli kul, också en på fredag! Annars är veckan ganska öppen. Kanske blir att jag permanentar hpret den här veckan, vem vet! Vi har pratat om att klippa det på torsdag och sedan göra permanenten på lördag, men vi får se hur det blir! Lovar att uppdatera er! Är dock lite nervös över hur det kommer bli här.. Men får väl leva lite on the edge och chansa!

Är också mitt uppe i julshoppingen! Är helt klar med familjen, men värdfamiljen är lite svårare! Han varsin liten till Lori, Jeff and Jared, men annars har jag ingen aning.. Får väl se till att komma på något bra!
En bil med denna registreringsskylten parkerade framför oss när jag och Lori var i stan. Kunde ju inte låta bli att ta en bild!



I fredgas då, dagen jag var en mycket god medmänniska! De har angel tree's here, vilket är som en gran med massor av ungar, barn vars föräldrar inte har råd att köpa julklappar till dem eller andra grejer. Så kan man välja en av dem och köpa det åt dem! Så i fredags åkte jag ich fyra andra tjejer till Springfield för att köpa julklappar åt en 11årig pojke! Det skulle vara nödvändigheter, så blev mest kläder. Vi fick ihop ganska mycket grejer till honom så hoppas att vi nu bidragit till att göra hans jul lite bättre!

Igår var det Secret Santa party med XC teamet! Då alla dragit ett namn och så skulle man köpa en julklapp till den personen. Jag fick Becky och köpte henne en bears t-shirt. Vilket ni inte har n aning om vad det är, men det är ett amerikanskt fotbollslag i Chicago som hon älskar så hon blev nöjd! Jag fick pyjamasbyxor och en ram med massor foton i, mestadels frpn XC säsongen som alla sedan signerade. Den var riktigt fin och ja blev väldigt glad! Resten av kvällen åt vi ganska mycket såklart.. Vi spelade Just Dance, otroligt kul! Snackade och kollade på Friends with Benefits. Rekommenderar starkt, en mycket rolig och bra film! Till frulle i morse blev det spelpinklyftor, american pancakes and sausage! Inte att leka med!

Det är också kallt här nu! Denna veckan tror jag det har varit kallare än hemma i Sverige, men veckan som börjar imorgon ska det bli hyfsat varmt vilket jag ser fram emot! Blir så omottiverad att springa när det är kallt ute.. Idag var det i alla fall riktigt skönt och tog av min mina fingervantar redan i början!

Snart är det läggdags och klockan står på 6.15 som vanligt!

Kommentarer
Postat av: Hilda

undrade just hur länge denna bloggpaus skulle hålla i sig. Men jag förstår ju om du har mkt att göra liksom ;) /soffan

2011-12-12 @ 04:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0