Wiggle, wiggle, wiggle, wiggle, wiggle, yeah

Tänkte berätta lite om helgen, vilket var en mycket bra en! Men börjar nog med dagen. Kanske borde varna läsare också om att detta troligen kommer bli ett ganska långt inlägg.
Samtidigt som jag skriver sitter jag och kollar på den femte Harry Potter filmen, och jag märker nu vilken accent de har och att det verkligen märks att de är från England. Har inte tänkt så mycket på det innan..

Dagen började som en dag som alla andra, trodde jag. Men när jag kom hem fanns ett paket väntande på mig! I där fanns alla saker man kan önska! Blev så glad och det gjorde verkligen min dag! Tackar mina underbara föräldrar oerhört mycket för det! I fanns saker som är ett måste till jul och som inte finns här. Så som chokladkalender, chokladtomar, risgrynsgröt, svenska pepparkakor! Också andra godsaker om marabouchoklad, kinder maxi, bilar, nappar och annat godis! Nu över lever jag ett ganska långt tar till!



Igår var fars dag i Svenige också som ni säkert vet! I Amerika är det inte förrän någon gång i maj. Men ville såklart försöka fira min underbara pappa även om jag är på andra sidan Atlanten så att han inte glömmer hur bäst han är. Så pratade med honom igår(+mamma som är lika underbar men hon får vänta på att bli firad) vilket alltid är lika trevligt! Skickade också en bukett med tulpaner för att visa min uppskattning.
Letade igenom bilder för att hitta en på oss, men katastrof!! Jag har inte en enda bild på oss på min dator, skam på mig säger jag! Har dock en på honom som jag tog innan jag åkte till Thailand för snart tre år sedan. Jag tog den eftersom jag skulle vara utan honom i två veckor och den skulle hjälpa mig när jag saknade honom. Den här gången har det gått över tre månader och jag vet att en bild aldrig kan ersätta verkligheten(obvious jag vet). Men den skadar inte i alla fall, så tänkte dela med mig av den!



Men nu till helgen då, meningen med detta inlägg. Den började med fredag - förvånande jag vet - och det bar av ut i skogen med XC teamet för vandring bland löv grenar och stup! Vår slutdesination var Satans Tomb! Det var gång som blev mindre ju längre man gick tills man kom ut på andra sidan . Till underlag hade vi mest gegga och liknande konsistenser, mycket underbart om du frågar mig! Så där igenom färades vi med endast mobiler som ficklampor. Det var inte speciellt spännande om du frågar mig, men tydligen är det tradition och det kan man ju inte säga nej till!
Efter det bar det av till Becky's hus för sleep over med delar av the XC team. Från och med att vi kom dit till att vi gick och la oss pågick konstant ätande. Vad som serverades var massa olika sorters choklad, popcorn, nötter, kakor, pizza, cupcakes you name it! Var ganska mätt fram åt kvällningen kan jag lova. Medan vi åt dessa godsaker kollade vi på film, Transformers 3 and Crazy Stupid Love. Den sistnämnda var riktigt bra och jag rekommenderar den starkt! Vi åkte också och crusade! Köorde omkring över hela Petersburg medan vi hade musiken på högsta volym och sjöng for fulla halsar! Vi gjorde också en donut at the chools parking lot, men det delen var mest smärtsam för mig eftersom det var jag som blev klämd. Good times!



På lördags morgonen ringde klockan 7 och det var dags att gå upp. Till frulle reverades ingen annat än nybakta kanelbullar! Som tydligen inte är alls konstigt att äta till frukost här... Sedan bar det av till Springfield där vi var volunteers at a 5k meet för små flickor! Riktigt duktiga kände vi oss! Vi hjälpte till med att förbereda all mat de skulle få när de var klara. Det var inte soeciellt jobbigt arbete men kul! Ganska kallt dock...
Väl hemma igen hände inget speicllet, det blev fylld anka till middag! En förberedelse för jul, som det förresten bara är 41 dagar kvar till(för mig). Jag har insett att detta år får jag vänta extra länge på julen eftersom de firar 25 här, medan det nästa år blir en dag mindre!

I söndags hände inte mycket mer än fars dag, åkte till springfield och handlade matvaror men det var väl det mest spännande.. Lori gjorde ett nyy "godis" också! Vet inte riktigt vad man ska kalla det men det var delicious! Man tar speciella flingor, och blandar det med choklad+ peanut butter! Det ser ut som att man äter flingor men det mskar 1000 gånger bättre! Annars som sagt så ägnades dagen till min far!

Nu är det snart läggdags - väldigt snart - för det börjar bli sent och som vanligt ställt klockan på 6.15.. Älskar att gå upp tidigt, det är verkligen min grej! Så god natt världen. So long!

Kommentarer
Postat av: magdalena sundström

chokladkalendrar finns här :)

2011-11-15 @ 23:17:26
URL: http://magdalenasun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0