It's black friday, black friday

Okej, det har väl varit ett tag sedan jag skrev men tror inte det har hänt något extra spännande. I fredags slutade vi 11.35 och då åkte jag och 5 andra till Springfield för att äta lunch, mycket trevligt! Springfiled area är enda stället i USA där man kan hitta en horse shoe, vilket är en måltid bestående av en hamburgare på macka stäckt av massa pommes och sedan cheesesås. Kan ju säga att det inte är det nyttigaste man kan äta. Såg i alla fall norrmannen Gina äta det för första gången och det var ganska kul. Hihi. När vi sedan kom hem var jag mycket trött så kvällen spenderades i soffan med massa svensk choklad! I fredags började också förberedelserna inför thanksgiving! Jag och Lori bakade hemmagjort pasta och det var inte alls så svårt som jag trodde!



På lördagen började storstädningen. Eftersom alla gäster at thanksgiving kommer hit måste ju huser vara skinande rent! Så dammade undervåningen och städade toaletten. Hade också tid för en promenad och springtur. På kvällen skulle vi åkt på födelsedagsparty, men när vi kom dit visade det sig att det var instället för två veckor sedan, bara att de glömt säga till oss.. Haha. Lite besvikna var vi eftersom vi sett fram eot alla godsaker, så istället åkte vi till Springifled för att äta. Åt någon slags kebab och det var faktiskt gott! Dock kallas de Gyro eller något liknande här...

På söndagen försatte städningen men att dammsuga där nere och sedan damma här uppe plus lite annat smått och gott! Ganska skönt när det var över!
Det bar också av till Springfiled där festivals of trees var! Det var otroligt coolt! Massor utan julgranar dekorerade på olika sätt och det var verkligen otroligt hur vissa lyckades med sina! De blev riktigt vackra. De hade också en utställning för pepparkakshus och det var om möjligt ännu mer fantastiskt. Vissa personer har verkligen talang för sådant! Här är en bild på ett av dem, kanske inte det finaste me helt okej tycker jag! Tycker också att damen i bakgrunden är mycket vacker!



De hade också stora pch otroligt goda pepparkakor, smakade nästan, med betoning på nästan, lika goda som våra hembakade mamma! Dock har de frosting på allt i det här landet och jag föredrar utan, men den var gpd ändå!

De två senaste dagarna har jag gått i skolna och sedan spenderat eftermiddagarna med att kolla på basket. Trodde aldrig jag skulle gilla den sporten, men det är verkligen kul att kolla när skolan spelar! OCh i denna sport är de faktiskt bra, vunnit två matcher i rad nu! Ser verkligen fram emot säsongen och all school spitit som kommer med den! Man ser också vilka i skolan som spelar basket, för de måste ha på sig slips, skjorta och finbyxor på sig dagen de spelar match. Mycket stiligt måste jag säga!


Bilden är ifrån en träningmatch när de spelade halva laget mot andra halvan.

Så, nedräkningen har börjat! Endast två dagar kvar nu! Imorgon får vi bara till 2 pm och sedan är det lov för resten av veckan och på torsdag händer det! Har hört hur mycket mat som kommer serveras och jag är otroligt taggad! Tror det kommer bli underbart och ser fram emot att lägga mig i soffan och sova efter att ha ätit så mycket att jag mår dåligt! Jag ska försöka ta så mycket kort som möjligt så att ni verkligen förstår. Glömm inte, vi ska ha en turkey stuffed with a duck, stuffed with a chicken stuffed with stuffing! Kan det bli mycket bättre?! Plus att vi har en vanlig kalkon också såklart!
Sedan på fredag är det Black Friday, vilket betyder att man går upp mitt i natten för att shoppa! Alla affärer har otrolig rea och det ska tydligen vara hysteriskt! Ska försöka få lite julklappsköpande done!

Här är en underbar reklam som jag bara måste visa er!

http://www.youtube.com/watch?v=dMH6d4Adm9U

Vi hörs efter Thanksgiving! So long Sweden

Kommentarer
Postat av: majaaaa

ahahha, har du sett denna ?

http://www.youtube.com/watch?v=q7s5hYeRR50



förresten bara älskar jag alla walmart reklamerna nu !

2011-11-23 @ 06:44:35
URL: http://majalundmark.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0