You taste like sun light and strawberry bubble gum

Så ännu en vecka har passerat! Och snart även en månad, tiden går så otroligt fort! På onsdag har jag vart här i 3 månader och har bara 7 kvar, känns lite overkligt! Tänkte bara berätta lite om vad som har hänt i helgen. Den har varit mycket bra och mestadels, typ hela, har spenderats med Cross counrty teamet.

Vi var ju som sagt lediga på fredagen och jag utnyttjade det med att ta en riktigt lång sovmorgon! På eftermiddagen hade vi träning - såklart - och efter det pasta party. Riktigt god mat serverades som vanligt, och efter det såg vi på en XC film. Den handlade om ett av Illinois bästa high school team. De tränade ungefär 5 timmar om dagen och de var över 200 personer! Och när de inte hade träning fick de ut och springa själva, no big deal, bara 22 miles.. 26 miles är ett maraton. Ganska galet skulle jag säga. Sedan var det att gå och lägga sig tidigt för klockan ställdes på 5.05!

På lördag morgon åkte vi sedan med laget till sectionals, där man kvalificerar för state. Vilket är typ finalen eller vad man ska säga. Så vi spenderade cirka 2 timmar på bussen innan vi kom fram. Och självklart var det superkallt, så innan meetet började satt vi på bussen och försökte hålla oss varma. Det blev dock varmare senare på dagen, och så varm att jag tog av mig jackan efter meetet. Vilket kna ha berott på att jag sprang omkring överallt, upp för backar osv, för att kunna se dem springa förbi så många gånger som möjligt. Och självklart kvalificerade vi och nu väntar state på lördag! När jag kom hem blev det en springtur och sedan bar det av igen. Vi äldre i XC hade en sleepover där vi kollade film, klädde ut oss, carvade pumpkins och åt. Det var mycket kul, slabbigt och allt vad man kan tänka sig!

My classic carved pumpkin!

Iidag när jag vaknade upp serverades nybakade våfflor vilket aldrig är fel! Efter att ha chillat på morgonen hade vi träning. Tydligen tyckte inte coach att det räckte med practice måndag-fredag och sedan meet på lördagar.. Men vi var bara 5 personer som var där och det var inte allt för jobbigt. Nästa vecka är också sista veckan med träning, och det kommer bli så tomt när det är slut. En otrolig frihet dock att kunna göra vad man vill efter skolan!
Sedan har jag varit på födelsedagskalas, min värdmammas systers, aka Ginas värdmamma. Det var väl trevligt med kände inte så mycket folk. Spelade något konstigt spel och lyckades klassa ut min stöddiga värdbror!
Resten av dagen har jag inte gjort något speciellt.
Imorgon börjar en vanlig vecka med 5 skoldagar.. Har inget speciellt planera så vi får se vad som händer antar jag!

Innan jag kom hit hade jag hört att september och oktober skulle vara de jobbigaste månaderna och nu är de snart över. Och jag tycker inte att de har varit så jobbiga, och det klagar jag inte över. Hoppas dock att de har rätt och resten blir ännu lättare!
Ser verkligen fram emot Thanksgiving och all mat som serveras då! Och det är bara 3 och en halv vecka kvar!

Jag har också en fråga, tycker ni att jag skriver här för sällan? (Hoppas ni är stolta föräldrar, inte ofta jag använder det i stället för oofta). Jag vet inte om det skule vara så intressant att höra om min vardag eftersom varje dag pretty much är the same. Men det kommer säkert ändras när XC är över ch då kan jag försöka blogga oftare om ni så önskar!

Hoppas ni har det underbart där hemma och njut av livet och allt! Allt är mycket bra här på andra sidan av Atlanten. Tiden går fort och vi kommer ses snart! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0