Fight for this love

Lyssnar nu på sången Klara skickade till mig för många dagar sedan, men är aldrig inne på spotify så såg det inte förrän nu. Så fight fot this love är så rätt! Vår vänskap överlever 10 månader med ett stort hav emellan. Jag vet det!
Nu ska jag lyssna på the Kooks nya album, äntligen!!

Jag vet att jag suger på att uppdatera, och har inte gjort det på en vecka.. Så nu ska jag försöka sammanfatta vad som hänt i mitt liv den vecka ni missat!

Fredag: Efter skolan hade vi träning, men jag och Gina hade sprungit 3 miles redan på vår fitnes P.E. så vi var inte med. För på fredagar pringer vi bara 2 miles eftersom det är meet dagen efter och vi ville inte trötta ut oss. Istället gjorde vi No Bones-dansen och liknande! Sen bar det av till Pasta Party och såklart serverades mycket god mat! Köttbullar, pasta, lasange, vitlöksbröd, sallad och sen brownies till efterrätt! Efter maten spelade vi någon spelgrej som var kul och sen bar det av därifrån. Jag Sierra och Gina umgicks en stund innan vi åkte hem för att sova. Tidigt eftersom klokan ställdes på 7.30 och sömn behövs alltid!

Lördag: Vaknade som sagt upp 7.30, åt frukost, klädde på mig tävlingkläderna och sedan bar det av mot meetet! Det var hemma den här gången så fick lite sovmorgon i alla fall.
Meetet gick helt okej, jag kom 26 av 75 så närmare toppen än botten! Kände dock att jag hade krafter kvar när jag var klar vilket sög, men det hade inte så stor betydelse! Vårt lag vann i alla fall! Man samlar poäng tillsammans som räknas ihop och vårt lag var tillsammans bäst! Kan bero på att två i vårt lag kom 2a och 3a.
Efter meetet åkte jag och Lori till någon speciell affär och handlade mat och sånt. Typ en timme i väg för att köpa billig mat, då undrar jag om det inte blir dyrare med bensinen? Men tydligen inte..
På kvällen umgicks jag med värdfamiljen. Skulle åkte till Springfiled och ätit men det blev inställt på grund av bröllop och tidigare utbytesstudenter.



Alla tjejer i laget efter meetet!

Söndag: Lori väckte mig 8.30 och det var dags för storstädning! Underbart att bli väckt och ännu bättre när det är för att städa! Men det gick förvånandsvärt fort, dels för att stora delar av jobbet gick ut på att hon visade mig hur jag skulle göra.. Nästa gång får jag göra det själv dock.
På eftermiddagen hade vi en orientation och alla utbytesstudenter med värdfamilj i området kom hit. Vi åt massa mat och sedan snackade vi utbytesstudenter med Lori och Stacy medan värdfamiljerna pratade med Jeff. Det var om allt möjligt, skolan, värdfamiljen, regler osv. Det var väl inte det roligaste, men helt okej!
På kvällen bar det av till Flickerball practice, och jag antar att ni inte har en aning om vad det är.. Veckan innan homecoming är det spirit week och varje dag ska man klä ut sig till något. På fredagn slutar vi 11.30, vi har pepprally(ingen aning hur det stavas), plus att tjejerna spelar flickerball! Det är basket fast med en fotboll(amerikans såklart). Inte det lättaste kan jag säga, speciellt inte för någon som typ aldrig hållt i en fotboll eller spelat basket. Men det var riktigt kul! Vi blev tränade av några fotbollsspelare som låtsades vara tuffa coacher och har nu strickta order att jag inte får snacka med juniors för det är dem vi möter och vi måste tydligen vinna... Vi får väl se hur det går, men ska bli riktigt kul att testa i alla fall!

Måndag: Idag hände inget speciellt mer än träning.. Hade simning i fitness P.E. sen riktigt jobbigt träning med Cross country och efter det Zumba med Lori. Kom hem typ 7.30 pm, sen åt jag och duschade så jag hoppas ni förstår varför jag inte har tid att skriva så ofta. Vill heller inte vara asocial mot min värdfamilj och sitta vid datorn.

Tisdag: Skoladag som vanligt och inget speciellt hände. Men träningen var lite annorlunda! Vi hade först uppvärmning 2 miles och det var mördande varmt, vi trodde också att vi skulle ha long run today så vi var inte speciellt glada. Efter det sa Coach bara att vi skulle följa efter, vilket skrämde oss lite. Speciellt mig eftersom jag hatar att inte veta hur långt jag har kvar. Men efter cirka 200 meter stannade han utanför DQ, vilket är en snabbmatskedja, och han sa att det var dags för glass! Så han bjöd på glass, vilket var otroligt gott och sedan gick vi tillbaka till skolan och så var träningen över! Helt okej måste jag säga, inget att klaga över alls!
Efter träningen blev det att äta i stan med Gina och hennes värdmamma(min värdmammas syster) innan det bar av hemmåt.

Onsdag: Vid lunchen idag fick man rösta på de 5 killar och 5 tjejer men ville skulle vara med och tävla om att bli Homecoming king and queen. Det var ju något nytt och annorlunda, men ganska kul!
Regnade för typ andra dagen sedan jag kom hit och det var inte så varmt! Wohoo tänkte jag, men istället frös jag på träningen. Eller i alla fall när vi stod stilla, men hellre det än för varmt!
Efter träningen hämtade jag, Sierra och Gina upp Annie vid hennes jobb och så drog vi till Springfiled! Där väntade Olive Garden och Never Ending Pasta! Men får välja mellan vissa olika pastasorter och såser och så kan man beställa hur mycket man vill samtidigt som man får oändligt med sallad och breadsticks! Rekommenderas verkligen för MM vad gott det var! Kostade bara 9 dolla också. Eller juste, ni är ju i Sverige där det inte finns och äta ute är dyrt..
Det var i alla fall riktigt kul och vi sjöng, skrattade och hade det allmänt bra hela tiden!

Tosdag: aka idag! Tog skulfoto idag och för första gången log jag med tänderna.. Blev fail och inte alls fint, men det har ju inte så stor betydelse för det ska ju bara vara i en yearbook för alltid... Men för en gång skull var folk i alla fall finklädda istället för mysis eller träningskläder! Senior killarna hade slips och kjorta, som de dock tog av sig efter fotot med ändå, mycket stiligt!
Sen hade vi träning och blev long run idag istället.. Men var inte allt för jobbigt, vi hade bara 1 mile uppvärmning och sen några 100 meter snabbt innan det bar av för en 45 minuter springtur. Kunde varit mycket värre! Sen stack jag Sierra och Gina till subway innan vi åkte och solade. Yes ni hörde rätt, Nellie Haraldsson som inte kan bli solbränd testa att betala för att sola. Det var mycket skönt men som väntat hände inget utan är fortfarande samma gamla bleka jag!
Nu är jag hemma och borde göra engelska, men vill inte så skjuter nog upp det lite till. Hihi. Det här är ju mycket viktigare!

Det är nog allt viktigt som hänt mig denna veckan! Helgen består av pasta party, fotboll, meet, sleep over, flickerball practice och annat kul. Men detaljer får ni någon annan gång, för det är ganska svårt att veta för mig nu innan jag har upplevt det!

Men nu vet ni i alla fall att jag lever och har det bra! Vilket jag verkligen har! Lär känna nytt folk för varje dag som går och planer smids. Hihi. Och jag är så glad att jag tog denna chansen, för det här livet är ganska annorlunda - på gott och ont - och inte alla får uppleva två olika liv!

Nu ska jag börja lite på engelskan innan det är läggdags, måste gå upp så tidigt varje morgon så försöker att inte gå och lägga mig allt för sent.. Tror inte jag har något mer att berätta heller. Eller egentligen massa smågrejer som jag aldrig kommer ihåg när jag väl är sitter här och ska skriva dem. Så de är säkert inte speciellt viktiga!
Och nästa gång blir det nog ett videoinlägg för det går så mycket snabbare och är så mycket lättare!
Ska också lägga upp bilder på facebook från New Orleans och tiden här, men som sagt så har jag inte så mycket tid. Det är dock bra så ni borde vara glada för min skull! Men det kommer någon gång.

Godnatt och godmorgon Sverige!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

det är kul att läsa, men roligare att höra och se dig. bara så du vet! pusspuss

2011-09-18 @ 17:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0