Americans..

Sitting in class and watching the news(everyone does that fourth hour every day) and they talk about Alaska.

Aaron(American); where is Alaska? Like I don't even know where it is..
Me and Gina(swede and norwiegan) has to explain where it is..

Vi har inte geografi på min skola här och detta är ett av många bevis på att det kanske borde ändras. Vissa amerikanare är så otroligt dåliga på det, några frågar till och med om Sverige är en stat..
Själv har man pluggat varje världsdels länder och dess huvudstäder mer än en gång.
Men det positiva är ju att det ger mig och Gina något att skratta åt hihi.

Nu börjar vintern dra igång här, det snöade under natten och gör det fortfarande. Nu pratas det om att vi kanske får sluta skolan tidigare eller att den blir helt inställd imorgon. Haha säger jag! Hemma hade det bara vart att klä på sig mer kläder och börja arbeta sig till skolan no matter how much snow it was! Men jag klagar inte, längre helg är ju aldrig fel!
Vi får dock se hur det blir, håll tummarna för mig!

Hade ännu en inomhus fotbolllsmatch igår. Vi spelade bättre och förlorade inte med lika mycket! Vilken framgång haha. Men riktigt kul var det i alla fall.

Adios for so long Sweden! Saknar er!


Kommentarer
Postat av: Jenny

HAHAHAHA "Är Sverige en stat?" ÅH HERRE GUD

2012-01-13 @ 17:24:12
Postat av: Julia Larsson

För att vara ärlig undviker jag att trycka upp din profil på Facebook, bara för att slippa den tjocka klumpen i magen som bildas då.

Jag saknar dig.

Men detta år ses vi, och det känns så magnifikt jävla underbart.

2012-01-17 @ 18:16:17
URL: http://jylias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0