Fighting Illini

Idag är det exakt 5 månader kvar tills jag åker hem. I onsdags hade jag vart här hälften av tiden, så nu är det alltså mindre än hälften kvar! Känns ganska overkligt och sjukt. Om 5 månader och tre timmar landar jag på Arlanda i Sverige. Lite overkligt att varje dag som går nu blir det mindre än tiden jag varit här. Och den här tiden har ju gått så fort. Det är också 80 dagar tills jag åker till Hawaii och på tisdag är det 100 dagar tills familjen kommer hit. Mycket att se fram emot den här våren. Självklart graduation också! Ska bli så coolt arr vara med om en äkta high school graduation!
Är också med i musikalen nu! Ser fram emot det för alla säga att de har så kul tillsammans, vi får väl se. Kommer dock inte säga något som tur är!
Det har också varit varmt här! Torsdag-fredag var inte att leka med, för att vara januari vill säga. Kändes verkligen som att det var vår, men antar att det bara är en luring och att det snart blir isande kallt här..

I det vädret hade jag soccer practice i fredags! Helt okej!

På tal om, så här såg vi ut inför första matchen. Väldigt seriöst, jag vet.


Idag fick jag min sista julklapp! Kolla på en Illini game, basket. Det är ett college lag här i Illinois som är väldigt duktiga och min värdfamilj är stora fans!
Det var riktigt kul! Ett stort plus var ju också att det var en riktigt spänannde match! Med 3 minuter kvar stod det 48-48. Men sedan vann vi med 50 någonting! Riktigt kul var det! Publiken blev helt galen. Vi buade när det var deras boll och hejade på när den var vår! Och självklart skrev jag och viftade med mitt foam finger!
Det var en riktgit rolig upplevelse, och amerikanare gillar verkligen basket!
Tog inte många bilder, men ni hittar några på facebook. På det orangea publikhavet etc! Arenan var också riktigt snygg så slänger in en bild på den här!

Hade sammanfattningsvis en riktigt bra dag, det är ju nästan ett måste att se en professionell basketmatch när man bor i USA!

Imorgon blir det vila och plugg, dock inte speciellt mycket. Vi har soccer practice också, men som alltid är det ju problem med att ta sig någonstans när man bor på landet och inte kan köra bil.. Så blir nog att ta en springtur hemma istället och låta resten av laget träna för sig själva! Jag är ju faktiskt ne va de fp som varot på alla träningar hittills. Ser frame mot matcherna vi har måndag och onsdag nästa vecka!

Nu ska jag nog gå och lägga mig snart, för är hungrig och vill vakna upp så jag kan äta frulle! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0