Cause I'm stepping at the gas and the breaks at the same time

200 dagar! Förstår ni hur länge det är?! Jag har nu varit här i två hundra dagar idag, lördag 18 februari.. Känns helt sjukt och overkligt.. Också blandade känslor. Ser så otroligt mycket fram emot att komma hem så att jag får träffa alla igen! Det kommer kännas helt underbart. Samtidigt vill jag inte åka ifrån alla här.. Plus att det är så mycket jag vill hinna uppleva innan och det känns verkligen som att tiden börjar ta slut. För det går så otroligt fort! Men som jag sagt innan så ska jag verkligen försöka ta vara på tiden så mycket som möjligt, för detta är en otrolig upplevelse och något jag adrig igen kommer komma tillbaka till. Visst jag kommer komma hit och hälsa på, men jag kommer aldrig igen få upllevelsen av att vara senior på high school i USA. Det händer mycket hela tiden nu vilket gör att tiden går ännu fortare.. Men som jag sa, mycket blandade känslor, för det var ju 200 dagar sedan jag såg er sist och samtidigt som jag inte är redo att åka hem, är jag väldigt redo för att träffa er alla igen!

Annars då, har en 4 dagar helg vilket uppskattas väldigt mycket! Var på sista seriebasketmatchen igår, och de vann stort! Likaså gjorde jag! De har dragningar mellan perioderna för oss studenter som är engagerade och allt, och jag vann 20 dollar! Det är väl inte jättemycket, men aldrig fel!
På torsdag börjar i alla fall slutspelet och min skola är inte så dålig så vi kommer nog gå en bit i alla fall! Ser fram emot the school spirit!


'The Blue Crew' som vi kallas! Från förra basketmatchen.

Det händer inget nytt annars i mitt liv, har track och musical under veckorna och nu är det mindre än en månad kvar till premiären så blir väl ännu mer intensiv practice. Plus att track drar igång på riktigt, vet inte riktigt hur jag ska få ihop det, men kommer nog på någon brilijant lösning!
Hade sista inomhusfotbollsmatchen i torsdags, vi förlorade såklart. Vi möter lag vars spelare spelar fotboll på skolan och därför är en aning bättre än oss vars vissta knappt har rört en boll innan. Känns helt okej att det är över, kommer inte sakna det alldles för mycket, men ändå en kul men kort säsong! Den avslutades också med två mål av Nellan, vilket inte hjälpte det minsta haha.

Imorgon ska vi på någon spelning, min värdbrors kompisar har tydligen ett band som ska vara bra, och de spelar i närheten så vi ska dit och kolla! Ska bli kul, är country som vanligt här, men ändå! Efter det blir det nog ett litet Mardi Gras party! Det är en festival som firas nere i New Orleans. Tyvörr kan jag inte vara där, men en va mina värdbröder går ju på gollege där och mina värdföräldrar älskar numera den staden och dess mat. Så imorgon serveras New Orleans mat och sådant, aldrig fel!

Det är nog allt för mig denna lördagskväll. Har jag glömt något blir det väl ett snabbt inlägg från mobilen. Jag tar ju flest bilder med mobilen under skolan och allt eftersom den alltid är med, men inte kameran. Därför blir det mobilinlägg med random bilder från veckan ibland. Är för lat för att lägga in dom på datorn och skriva saker. En bild säger ju mer än tusen ord så det borde ju räcka!
Hoppas ni passar på att njuta ordentligt av er söndag innan en vecka av jobb/skola börjar igen! God natt och god morgon.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Yes! Äntligen kan jag kommentera! Det går inte ibland?? Jobbigt läge </3

Fan vad coolt att du gjorde mål på fotbollen. Och angående musikalen...jag skulle göra allt för att få se den!

Pussochkram

2012-02-19 @ 10:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0